failed to mount error

Antworten
mrhbhuiyan
Beiträge: 3
Registriert: 22 Feb 2021, 22:32

failed to mount error

Beitrag von mrhbhuiyan »

Failed to process action request: failed to mount error shows when login to opsi client agent and try to install software from opsi server all though opened cmd from clinet pc and make a connection with "net use" to opsiserver. (net use y: \\es-srv-124\opsi_depot/user:opsiuser) That was working and I can see the Y: drive and the content in it.

Please guide me what I should do.
Benutzeravatar
ThomasT
uib-Team
Beiträge: 565
Registriert: 26 Jun 2013, 12:26

Re: failed to mount error

Beitrag von ThomasT »

Can you mount the share with the pcpatch user?
https://download.uib.de/opsi4.1/documen ... and-groups


Vielen Dank für die Nutzung von opsi. Im Forum ist unser Support begrenzt.

Für den professionellen Einsatz und individuelle Beratung empfehlen wir einen Support-Vertrag und eine Schulung.
Gerne informieren wir Sie zu unserem Angebot.

uib GmbH
Telefon: +49 6131 27561 0
E-Mail: sales@uib.de


mrhbhuiyan
Beiträge: 3
Registriert: 22 Feb 2021, 22:32

Re: failed to mount error

Beitrag von mrhbhuiyan »

Thanks for your reply.opsiuser is my admin user here and member of group pcpatch. I can access to samba directory from server using opsiuser account but can not access
smbclient -U pcpatch //es-srv-124/opsi_depot/ and am getting error session setup failed: NT_STATUS_LOGON_FAILURE. Is that my pcpatch also have an access to my samba share....
Zuletzt geändert von mrhbhuiyan am 27 Feb 2021, 15:43, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
ThomasT
uib-Team
Beiträge: 565
Registriert: 26 Jun 2013, 12:26

Re: failed to mount error

Beitrag von ThomasT »

Please reset the pcpatch user password and try again:

Code: Alles auswählen

opsi-admin -d task setPcpatchPassword


Vielen Dank für die Nutzung von opsi. Im Forum ist unser Support begrenzt.

Für den professionellen Einsatz und individuelle Beratung empfehlen wir einen Support-Vertrag und eine Schulung.
Gerne informieren wir Sie zu unserem Angebot.

uib GmbH
Telefon: +49 6131 27561 0
E-Mail: sales@uib.de


mrhbhuiyan
Beiträge: 3
Registriert: 22 Feb 2021, 22:32

Re: failed to mount error

Beitrag von mrhbhuiyan »

nothing changed after changing pcpatch pasword.
Benutzeravatar
ThomasT
uib-Team
Beiträge: 565
Registriert: 26 Jun 2013, 12:26

Re: failed to mount error

Beitrag von ThomasT »

can you mount it manually using the pcpatch user?


Vielen Dank für die Nutzung von opsi. Im Forum ist unser Support begrenzt.

Für den professionellen Einsatz und individuelle Beratung empfehlen wir einen Support-Vertrag und eine Schulung.
Gerne informieren wir Sie zu unserem Angebot.

uib GmbH
Telefon: +49 6131 27561 0
E-Mail: sales@uib.de


Antworten